Neden Değersiz Hissediyorum 2

"Arkadaşlarımla beraber sohbet edip gülüyor, yemek yiyor ve harika vakit geçiriyorum. Ama bir şekilde kendimi sanki orada değilmişim gibi hissediyorum. Sanki insanlar tam olarak beni dinlemiyor, söylediklerime ilgi göstermiyor. Eğleniyor gibi görünsem de hayatımda bir şeyler eksik gibi…” diyor musunuz? (Bazen ben diyorum) Kendinizi dışarıdan izlemeniz sebebi, içinizde bir türlü dolduramadığınız bir boşluğun olmasıdır. Hayatınızda bir amacınızın olmaması, başka insanları anlamanızı engeller; çünkü niçin var olduğunuzu ve kim olduğunuzu bilmiyorsunuzdur. Bir amaç ve kimlik duygusu olmadan kendinizi sığ ve kısıtlanmış hissedersiniz.Öncelikle kendinizi tanıyın. Başka insanları tanımak için harcadığınız çaba yerine işe önce kendinizi tanımakla başlayın; neler seversiniz, neler sevmezsiniz bunları listeleyin. Kendinize bir amaç belirleyin ve onun için çalışmaya başlayın. Kısa ve uzun vadeli amaçlar olarak ikiye ayırın ve gerçekleştirmek için gayret edin. Amaçlarınızı mutlaka yazın. Telefonunuza veya bilgisayarınıza veya not defterinize ama mutlaka yazın ve haftada bir amaçlarınızı kontrol edin. Hâlâ kendinizi değersiz hissediyorsanız aşağıdaki semptomların hangileri var. Eğer varsa aşağıdaki semptomlar yardım almalısınız. 

  • Vücutta şiddetli ve donuk ağrılar,
  • Kendi hakkında olumsuz düşünceler,
  • Çok sık ağlamak, umutsuzluk
  • Sosyal anksiyete
  • Yaşam amacının kaybolması, yaşama olan ilginin azalması,
  • İntihar düşünceleri gibi.
  • İlişkilerden uzak durabilir,
  • Duygusal ifadesinde azalma olabilir,
  • Olumsuz düşüncelerini sürekli dile getirebilir,
  • Sürekli uyuşuk ve uykulu hissedebilir,
  • Kişisel günlük bakımını göz ardı edebilir. (Duş almak, yemek yemek, kıyafetlerini yıkamak vb.)

Kişi bu semptomları, iki haftadan fazladır yaşıyorsa, 

Yorumlar

  1. Hangileri yok ki :) Hep bu tür sıkıntılarla hayatıma devam ediyordum; ama artık katlanılması çok zor bir düzeye geldiler.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Geçen ay kendimde bir şeyler yapabilmek için bir güç bulmuştum. Çabalıyordum; ama yine çöküş dönemindeyim şu an.

      Sil
  3. Arada bir enerji mutluluk sevinç çığlıkları 7 günün 4gününde diğer 2-3gün mutsuz depresyonda sıkıcı bir hayat yaşıyorum :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsan Evde Neden Sıkılır?

İtiraf Edemediklerim?

Kendini Affetme Zamanı Değil Mi?